重温<<为四十岁做准备>>

乐山 原创 | 2011-12-31 19:41 | 收藏 | 投票
在2005年上高中时候,语文老师推荐的文章,6年过去了,
重温起来,很多事情都不愿去回想,从大学毕业也快2年了,四十岁会是什么样子?
重温这篇文章,为自己加油!
相信很多人士都了解过这个中学的校训,为自己的四十岁做好准备吧!

为四十岁做准备
——高密一中校训
十八岁是最美丽的, 而人生旅途中最绚丽的一页却应该是在生命的四十岁时翻开, 不要说四十岁有多么遥远, 二十年其实是弹指一挥间。 虽说四十岁就在眼前, 但二十年的历史跨越, 足以让我们眼花缭乱。 虚度今日, 等待你的将是无尽的悔恨和遗憾。 追寻先贤成才路, 浩瀚人世间。 我们定会发现四十岁的辉煌都来自十四岁的志向, 二十年的血汗。 珍视你拥有的青春年华, 好好的把握现在, 才能真正赢得未来, 才能将你那如日冲天的四十岁勾画得绚丽璀璨! 为四十岁做准备
PREPARE YOURSELVES FOR AGE 40
十八岁是美丽的,
-Age 18 is beautiful,
而人生旅途中最绚丽的一页
but the most brilliant and fruitful
却应该在生命的四十岁时翻开。
starting point of life is actually from age 40.
不要说四十岁多么遥远,
Never say age 40 is far away from us,
二十年其实是弹指一挥间。
as a matter of fact,20 years is just a moment of fillip.
虽说四十岁就在眼前,
Though we can reach forty before we know it,
但二十年的历史跨越足以让我们眼花缭乱。
great changes during the span of twenty years will daze everyone.

虚度今日,
Idle away today,
等待你的将是无尽的悔恨和遗憾。
and you'll obtain nothing but enelless regrets and hopelessness.

追寻先贤成才路,
Pursue the footmarks of the virtuous
浩瀚人世间,
and talent antecedents
我们定会发现, and you will find
四十岁的辉煌
their refulgence at forty
都来自于十八岁的志向,
二十的血汗。
and the twenty years of sweat and toil.
珍视你拥有的青春年华,
therefore,treasure your blooming age
好好把握现在,
and grasp the present time ,
才能真正赢得未来,
and you will win your whole future
才能将你那如日中天的四十岁
and will surely draw a bright
勾画的绚丽璀烂。

 

乐山 的近期作品

个人简介
我是一个洛阳小伙,喜欢看书,运动。 也是一个一直在追求理想的热血青年。
每日关注 更多
乐山 的日志归档
赞助商广告